Laatste nieuws

UpFront, de IT-afdeling van Ricoh Belgium, lanceert zijn VoIP-oplossing: iTalk

30-09-2019

Meer en meer bedrijven stappen af van klassieke telefoonlijnen en kiezen voor VoIP (Voice over IP), een goedkoper alternatief waarmee ze hun telecomrekeningen drastisch kunnen verlagen. Als toonaangevende provider van bedrijfsvriendelijke oplossingen moest Ricoh dit nieuwtje aan z’n gamma toevoegen … En vandaag is het zover. UpFront, de IT-afdeling van de Ricoh-groep, biedt vanaf deze maand zijn nieuwe oplossing voor cloud-telefonie, genaamd iTalk, aan.

VoIP: wanneer telefoneren voordelig wordt
VoIP-telefonie maakt al enkele jaren deel uit van ons dagelijkse leven. Wie gebruikt immers niet elke dag Skype, WhatsApp, Facetime of Messenger …? Na een langzame start vanwege terughoudendheid bij bedrijven om hun klassieke lijnen op te geven, schakelde de zakenwereld toch geleidelijk over op cloud-telefonie. Intussen hebben tal van bedrijven begrepen hoe voordelig de migratie naar een VoIP-oplossing is. Ze behouden een optimale servicekwaliteit tegen een lagere prijs, die op facturen tot een vermindering van 80% kan oplopen. En in feite verandert er niets: de gebruiker blijft bellen zoals met een vaste lijn … Het grootste verschil zit in het feit dat de oproepen via het internet gebeuren, met de hulp van een aangepaste handset of via een applicatie die op de computer van de gebruiker geïnstalleerd wordt. Zo is het mogelijk om overal en op elk nummer te bellen.

Het vervangen van hun klassieke lijnen en telefooncentrales door een vernieuwend systeem in de cloud, laat bedrijven aan een zeer gunstig tarief naar nationale en internationale nummers bellen. En dit in ruil voor een minieme investering en bijna zonder onderhoudskosten. Een andere voordeel: werknemers kunnen meerdere apparaten (vast en mobiel) met hetzelfde nummer combineren. Ideaal dus voor bedrijven met meerdere vestigingen of met medewerkers die veel onderweg zijn.

iTalk, de nieuwe oplossing van Ricoh
Het is de missie van Ricoh om bedrijven van alle formaten van tijdrovende taken te verlossen door hun enige leverancier te worden. Daarom biedt Ricoh een compleet gamma aan oplossingen die ontworpen zijn om bedrijfsprocessen te stroomlijnen en zo de efficiëntie te verhogen, en om de productiviteit binnen organisaties te verbeteren. Maar naast de Managed Document Services, de communicatiediensten en het beheer van bedrijfsprocessen, ontbrak nog een eigen telefonie-oplossing in het portfolio van Ricoh.

Met de lancering van iTalk door z’n IT-afdeling UpFront, biedt Ricoh vanaf nu al zijn klanten – kleine, middelgrote of grote ondernemingen – de meest actuele en performante telefoonsystemen. iTalk heeft heel wat mogelijkheden:

  • Gepersonaliseerde voicemail en berichten verzenden via e-mail
  • Configureren van oproepen
  • Mogelijkheid tot verbinding met agenda (Office 365, Google Agenda, …)
  • Organiseren van online vergaderingen
  • Aanpasbare beltonen
  • Beheren van gelijktijdige oproepen
  • Mogelijkheid tot verbinding met bepaalde CRM/ERP-systemen

Meer dan ooit willen we de SPOC (Single Point of Contact) van bedrijven zijn. Het ontbrak ons echter nog aan een telefonie-oplossing. Hoewel we al samenwerkten met VoIP-providers, bieden we onze klanten liever een oplossing die we zelf ontwikkeld hebben. Zo hebben we er zelf de controle over en garanderen we de kwaliteit van de service die we aanbieden.
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg